Coraz więcej ludzi zauważa łatwość robienia zakupów w sieci i niskie ceny wynikające z dużej konkurencji. Przedsiębiorcy z kolei coraz chętniej przenoszą swoje biznesy z punktów stacjonarnych do internetu. Znacznie większe zyski i zarazem niskie koszty bieżące sprawiają, że w sieci znajdziemy w praktyce już wszystko – od artykułów codziennej potrzeby aż do najbardziej niszowych produktów dedykowanych pasjonatom konkretnego hobby. Bogaty asortyment w dobrej cenie to jednak nie wszystko – liczą się także działania marketingowe. Dzięki nim można zwiększyć popularność swojej witryny i tym samym jej konkurencyjność na rynku. Najlepszym sposobem jest pozycjonowanie, dzięki któremu Twoja strona WWW stanie się znacznie popularniejsza w wyszukiwarce Google. Proces ten rozpoczyna darmowy audyt SEO.

Czym jest pozycjonowanie w sieci?

Początkowo każda witryna ląduje na samym końcu listingu SERP (Search Engine Results Page) i nie generuje w ten sposób żadnego ruchu, gdyż większość internautów podczas przeszukiwania sieci zagląda bowiem maksymalnie na trzecią stronę wyników. Warto się wśród nich znaleźć. Proces pozycjonowania jest wieloetapowy, długi i bardzo skomplikowany, dlatego jego przeprowadzeniem z reguły zajmują się wyłącznie wyspecjalizowane agencje SEO z wieloletnią przeszłością na rynku optymalizacji. Jakiekolwiek błędy popełnione w trakcie realizacji mogą być bardzo dotkliwe. Część z nich prowadzi do spowolnienia procesu pozycjonowania, a część może oznaczać wykluczenie całej domeny z wyników, bez możliwości jej przywrócenia.

Pozycję każdej witryny ustala algorytm SEO Google, który podczas jej ustalania bierze pod uwagę setki różnych czynników. Istotna jest między innymi szybkość działania strony, obecność witryny mobilnej czy też zachowanie użytkowników, którzy na nią dotarli z wyszukiwarki Google. Wszystkie te informacje są zbierane przez niewielkie skrypty Google, znane jako roboty crawlujące, które samodzielnie przeczesują cały internet w poszukiwaniu nowych stron i aktualizacji treści na tych już zindeksowanych.

Darmowy audyt SEO – fundament pozycjonowania

Pierwszym etapem pozycjonowania jest darmowy audyt SEO, który polega na dokładnej analizie całej strony WWW pod kątem jej bieżącego zoptymalizowania. Agencja oceni wszystko to, na co zwraca uwagę algorytm – od wersji językowych, poprzez błędy 4xx i 5xx oraz przekierowania 3xx, mapę XML oraz plik robots.txt czy też obecność znaczników noidex i wiele, wiele innych. Łącznie wszystkich parametrów jest kilkaset. Każdy z nich jest tak samo ważny. Dzięki uzyskanym danym zespoły najlepszych specjalistów mogą z łatwością przygotować szczegółowy plan dalszych działań i zaplanować strategię kampanii dodatkowych. W wielu firmach darmowy audyt SEO można przeprowadzić jeszcze przed podpisaniem umowy, dzięki czemu przedsiębiorca pozna cenę za usługę przed złożeniem podpisu. Jak się okazuje, darmowy audyt SEO to klucz do sukcesu, bez którego dalsze działania są pozbawione sensu.