„Dzięki marketingowi internetowemu biura podróży i turystyka stały się ekspertami w generowaniu sprzedaży w tym kanale. Łatwość z jaką konsumenci mogą rezerwować lub kupować loty i usługi, pozycjonuje je jako platformy o najwyższej sprzedaży na całym świecie.

Marketing internetowy najbardziej uznanych biur podróży osiągnął sukces dzięki ich planom marketingu cyfrowego, które dobrze ugruntowane i rozwinięte, wyprowadziły turystykę z bierności w jakiej znajdowała się w sieci.

Strategie marketingu online w dużych agencjach

Zmiana dla dużych biur podróży polegała na postrzeganiu całej populacji jako grupy docelowej, zaprzestaniu adresowania usług tylko do bardzo specyficznej grupy docelowej i pełnym wykorzystaniu mediów cyfrowych w celu ułatwienia nabywania usług. Szeroki wybór miejsc docelowych i szeroki wachlarz usług oferowanych przez te agencje znacznie rozszerzyły możliwości skutecznego marketingu online.

Jednak strategie marketingowe online dla mniejszych biur podróży lub agencji turystycznych powinny być traktowane inaczej, zaczynając od zdefiniowania grupy docelowej w zależności od usług, które oferują. Kontynuacja strategii poprzez wzmocnienie wizerunku marki na portalach społecznościowych takich jak Facebook i Instagram jest niezbędna, nie zapominając o reklamach w Google AdWords.

Sieć afiliacyjna dla twoich potrzeb

Strategia w sieciach społecznościowych

Posiadanie konta w każdym z portali społecznościowych jest niezbędne do pozycjonowania każdej marki, jednak dla biur podróży jest to podwójnie ważne, ponieważ ekspozycja w tym medium jest niezbędna i konieczna.

Konkretne działania na Facebooku

Facebook ma niezliczone rozwiązania marketingowe, aby zdobyć nowych klientów, poprawić sprzedaż i pozycjonować markę. Po przeprowadzeniu segmentacji, stworzeniu wartościowej treści z zachwycającymi zdjęciami różnych destynacji, gastronomii i aktywności w każdym miejscu, istotne jest wybranie budżetu, który zostanie wykorzystany w kampanii. Reklamy mogą pojawiać się jako wiadomości, zaproszenia do pobrania (w przypadku posiadania aplikacji) lub pojawiać się w prawym pasku bocznym strony.

SEO dla biur podróży

Nie zapominaj o wykorzystaniu strategii SEO w celu uzyskania średnio- i długoterminowego pozycjonowania w bardziej stabilny sposób. W przypadku biur podróży konieczne jest tworzenie wysokiej jakości treści z użyciem słów kluczowych, uczynienie strony widoczną dla wyszukiwarek, generowanie linków zwrotnych i oczywiście ocena postępów za pomocą statystyk, które pomagają nam określić wyniki i wprowadzić niezbędne poprawki. Połączenie strategii Google AdWords i Google Analytics pomoże w pozycjonowaniu płatnym i organicznym.”