Przyszłość pozycjonowania w Google

Przyszłość pozycjonowania w Google

Google jest zagadką dla specjalistów od optymalizacji wyszukiwarek, ciągła ewolucja doprowadza do szału tych, którzy starają się pozycjonować twoją stronę w czołówce wyników. Konkurencja stała się tak ostra, a algorytmy z dnia na dzień coraz bardziej nieprzewidywalne, dlatego musimy wziąć się do pracy, aby strategia była jak najbliższa temu, czego chce król wyszukiwarek.

Oprócz bycia na bieżąco istotne jest, aby wiedzieć, jak SEO będzie działać w przyszłości. Chciałbym przeanalizować co się stanie w przyszłości cyfrowego świata, nie jestem jasnowidzem, ale mogę założyć, że te trendy będą zyskiwać na sile w przyszłości – nie tak odległej.

Responsywny design

Zawsze przywiązywałem do tego punktu bardzo dużą wagę, z prostego i łatwego powodu: rozwoju technologicznego. Ze względów praktycznych 50 proc. odbiorców preferuje wyszukiwanie z telefonu komórkowego.

Z tego powodu Google uprzejmie „zaprosił” istniejące strony i te, które mają być utworzone, aby uwzględnić responsywny projekt strony internetowej; algorytm, który zmienił się na początku 2015 roku, będzie nadal aktualizowany, aby dać użytkownikowi niesamowite wrażenia z wyszukiwania i przeglądania w oparciu o kilka kwestii, takich jak czas ładowania, szybkość i więcej.

Jest to w końcu kwestia, która z oczywistych względów nabierze mocy w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, więc oprócz tworzenia swoich strategii SEO, musisz wziąć pod uwagę ten drobny szczegół.

Aktywność mobilna będzie miała tak duży wzrost, że być może będziemy musieli zacząć specjalizować się w konkretnych tematach, aby pomóc w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Wyraźnym przykładem tej specjalizacji są ci stratedzy, którzy rozpoczęli swoją pracę nad SEO dla aplikacji mobilnych – jest ich niewielu, ale istnieją i są trochę do przodu.